Громадянин формується з дитинства |
Батьківські збори. Громадянин формується з дитинства Збори-практикум 1. Завдання батькам. 2. Анкетування батьків. 3. Обговорення педагогічних ситуацій. 4. Підсумкова бесіда. У перiод пiдготовки до практикуму запропонувати батькам поспостерiгати за формуванням громадської активностi дитини в сiм’ї та в умовах класного колективу. З метою виявлення реального впливу сiм’ї на процес формування суспiльної активностi молодших школярiв радимо провести попереднє анкетування батькiв. 1. Чи розповiдає дитина про школу (за вашим проханням, з власної ініціативи, що саме)? 2. Якi громадськi доручення виконує син (донька) у класi? 3. Як виконує цi доручення (охоче, пiд впливом учителя, батькiв, товаришiв)? Чим можете пояснити таке ставлення сина (доньки) до виконання доручень? 4. Як ви ставитесь до виконання сином (донькою) громадських доручень? 5. Якi обов’язки має дитина в сiм’ї? 6. З ким дружить? Чи бувають її друзi у вас вдома? 7. Якi iгри любить син (донька)? 8. Що знають дiти про вашу роботу? Чи цікавляться нею? 9. Якi педагогiчні твори є у вашiй домашнiй біблiотецi? Обговорення педагогiчних ситуацiй Коли Наталці дали доручення витiвника класу, вона почала придумувати рiзнi iгри i розваги для своїх однокласникiв. Але дітям це не сподобалось. Молодші школярі люблять ті ігри, які самі придумують. Дiвчинка звернулась до батьків: «Мабуть, я поганий органiзатор, якщо мене не слухають ...» 1. Яку пораду ви б дали своїй доньцi чи сину в аналогiчній ситуацiї? 2. Спробуйте оцiнити свою пораду критично, з точки зору формування суспільної активностi своєї дитини. Петрик прийшов додому збуджений. Мама готувала обiд і була, як завжди, зайнята. "Мамо, мене обрали старостою класу. У нашому класі дванадцятеро дiтей. Я за них вiдповiдаю ", - заявив син. Однак вона розмову не пiдтримала, нагадала, що час їсти, вiдправила Петрика мити руки, а сама тим часом накрила стiл. Пiд час обiду хлопчик кiлька разiв пробував продовжити своє, але мати зупиняла: «Не відволiкайся, швидше їж, з повним ротом не розмовляють…». «Нiчого бiльше не розкажу тобі», — образився Петрик i пiшов з кухні. 1. Як, на ваш погляд, мала б розвиватися ця ситуацiя правильно? 2. Як би ви повелися у подiбному випадку? Спробуйте оцiнити власну поведiнку самокритично. Пiдсумкова бесіда: а) формування громадськщ-суспiльної активностi учнiв — першочергове завдання нацiонального виховання пiдростаючого поколiння; б) сiм’я — важливий фактор формування громадської активності дитини; в) характеристика найбiльш впливових складникiв виховного потенцiалу сім’ї на даний процес (структура сiм’ї, стиль взаємин мiж батьками, ставлення батькiв до дiтей, суспiльно педагогiчна спрямованiсть сiм’ї, культурний рiвень батькiв, змiстовнiсть спiлкування батькiв i дiтей); г) iдейно-моральний приклад батькiв — головний механiзм формування суспiльної активностi учнiв початкових класiв. | |
Переглядів: 611 | Рейтинг: 0.0/0 |
Рекомендуємо інші статті
Всього коментарів: 0 | |