Ігри на розвиток дрібної моторики рук |
Ігри на розвиток дрібної моторики рук Систематичні вправи на тренування рухів пальців рук роблять стимулюючий вплив на розвиток мови. Це доведено рядом дослідників (М.І. Кольцова, Е.І. Ісеніна, А.В. Антакова-Фоміна та ін.). Роботу з розвитку дрібної моторики рук бажано проводити систематично, приділяючи їй по 5-10 хвилин щодня. З цією метою можуть бути використані всілякі ігри і вправи. Для формування тонких рухів пальців рук можуть бути використані ігри з пальчиками, супроводжувані читанням народних віршів. "Сидить білка... " Сидить білка, вчить потішки, Продає вона горішки: Лисичці-сестричці, Горобцеві, синичці, Ведмедикові товстоп’ятому, Зайченяті вусатому. Дорослий і малюк за допомогою лівої руки загинають по черзі пальці правої руки, починаючи з великого пальця. "Дружба" Дружать в нашій класі дівчата і хлопчики (пальці рук з'єднуються в "замок"). Ми з тобою подружимо маленькі пальчики (ритмічне торкання однойменних пальців обох рук). Раз, два, три, чотири, п'ять (почергове торкання однойменних пальців, починаючи з мізинців), Починай знов рахувать. Раз, два, три, чотири, п'ять. Ми закінчили рахувать. (руки вниз, струсити кистями). "Будинок і ворота" На поляне дом стоит ("дом"), Ну а к дому путь закрыт ("ворота"). Мы ворота открываем (ладони разворачиваются параллельно друг другу), В этот домик приглашаем ("дом"). Поряд з подібними іграми можуть бути використані всілякі вправи без мовного супроводу. "Кільце" Кінчик великого пальця правої руки по черзі торкається кінчиків вказівного, середнього, безіменного пальців і мізинця; ту ж вправу виконувати пальцями лівої руки; ті ж рухи проводити одночасно пальцями правої і лівої руки. "Пальці вітаються" З'єднати пальці обох рук "будиночком". Кінчики пальців по черзі ляскають один по одному, вітаються великою з великим, потім вказівний з вказівним і так далі. "Оса" Випрямити вказівний палець правої руки і обертати їм; то ж лівою рукою; то ж двома руками. "Чоловічок" Вказівний і середній пальці "бігають" по столу; ті ж рухи проводити пальцями лівої руки; ті ж рухи проводити одночасно пальцями обох рук ("діти біжать наввипередки"). "Коза" Витягнути вказівний палець і мізинець правої руки; ту ж вправу виконати пальцями лівої руки; ту ж вправу виконувати одночасно пальцями обох рук. "Окуляри" Утворити два кружки з великого і вказівного пальців обох рук, з'єднати їх. "Зайчик" Витягнути вгору вказівний і середній пальці правої руки, а кінчики безіменного пальця і мізинця з'єднати з кінчиком великого пальця; ту ж вправу виконати пальцями лівої руки; ту ж вправу виконувати одночасно пальцями обох рук. "Дерева" Підняти обидві руки долонями до себе, широко розставити пальці. "Пташки летять" Пальцями обох рук, піднятих до себе тильною стороною, проводити рухи вверх-вниз. "Згинання-розгинання пальців" По черзі згинати пальці правої руки, починаючи з великого пальця; виконати ту ж вправу, лише згинати пальці, починаючи з мізинця; виконати дві попередні вправи пальцями лівої руки; зігнути пальці правої руки в кулак, по черзі випрямляти їх, починаючи з великого пальця; виконати ту ж вправу, лише випрямляти пальці, починаючи з мізинця; виконати дві попередні вправи пальцями лівої руки. "Бочонок з водою" зігнути пальці лівої руки в кулак, залишивши зверху отвір. "Миска" Пальці обох рук злегка зігнути і прикласти один до одного. "Дах" З'єднати під кутом кінчики пальців правої і лівої рук. "Магазин" Руки в тому ж положенні, що і в попередній вправі, лише вказівні пальці розташувати в горизонтальному положенні перед дахом. "Квітка" Руки у вертикальному положенні, притиснути долоні обох рук одна до одної, потім злегка розсунути їх, округливши пальці. "Коріння рослини" Притиснути руки тильною стороною одна до одної, опустити пальці вниз; одночасно повертати кисті рук вгору долонями - тильною стороною, супроводжуючи рухи віршованим текстом: "Бабуся пече млинці, дуже вони смачні "; грона рук одночасно стискувати в кулак - розтискати, при кожному русі кулаки і долоні класти на стіл; покласти грона рук на стіл: одна рука стисла в кулак, інша розкрита. Одночасно поміняти положення. "Кулак-ребро-долонь" На площині столу три положення руки послідовно змінюють один одного. Виконується 8-10 разів правою рукою, потім лівою, далі обома руками. Описані вище ігри і вправи забезпечують хороше тренування пальців, сприяють виробленню ізольованих рухів, розвитку точності рухів пальців. Розвитку ручної моторики сприяють також: - заняття з пластиліном, глиною, солоним тестом, дрібним будівельним матеріалом, конструктором; - нанизування намистин, бісероплетіння; - викладання з сірників малюнків, букв, складання колодязів; - одночасно лівою і правою рукою складати в коробку ґудзики; - малювання за трафаретом букв, геометричних фігур, штрихування; - малювання по крапках, пунктирних лініях; - масаж рук. (Проводиться спочатку на одній руці, потім на іншій); - розминка пальців: інтенсивні кругові рухи довкола кожного пальця; Вправа "Сорока-білобока" Інтенсивні рухи великого пальця вперед-назад, вверх-вниз, по колу; Згинання-розгинання всіх пальців одночасно; Згинання-розгинання руки в кистьовому суглобі; Інтенсивне розтирання кожного пальця; Точковий масаж кожного пальця між фалангами з бічних і фронтально-тильних сторін. "Пальці лягають спати" Почергове загинання пальців, потім їх одночасне випрямлення у супроводі вірша: Цей пальчик хоче спати, А цей - в ліжечко лягати, Цей пальчик позіхнув, Цей пальчик вже заснув. Тихіше, пальчик, не шуми, Братиків не розбуди. Встали пальчики, ура! Нам у школу йти пора. "Пальчики вітаються" Повторити першу вправу. | |
Переглядів: 1634 | Рейтинг: 3.0/1 |
Рекомендуємо інші статті
Всього коментарів: 0 | |