Абітурієнти з низьким рівнем знань вступити не зможуть, - Лікарчук
Нова система визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання може стати потужним мотиваційним чинником в контексті поліпшення підготовки до вступу в університети. Про це, у своєму Facebook, зазначив директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук, аналізуючи завершення роботи з визначення порогового бала "склав/не склав" за результатами пробного тестування.
Зокрема, за словами директора УЦОЯО, для пробного тесту з історії України "порогом" було визначено 31 тестовий бал (не перейшли "поріг" 10,9% учасників, які надіслали відповіді), математики - 15 (9,9%), фізики - 13 (19,2%), хімії - 29 (13,61%), біології - 32 (8,91%), географії - 36 (9,53%), англійської мови - 21 (9,9%), французької мови - 19 (8,51), німецької мови - 20 (9,66%), російської мови - 29 (9,09%). Варто зазначити, що всі учасники ЗНО з іспанської мови подолали пороговий бал.
Він також зауважив, що абітурієнти із низьким рівнем знань до університетів вступити не зможуть.
"Навіть, якщо зважити на те, що це пробне тестування, можна зробити цікаві висновки. По-перше. Нова система визначення результатів все-таки дає можливість відібрати краще підготовлених абітурієнтів. Бо за орієнтовними підрахунками колишні 124 бали з математики у 2013 році умовно визначали поріг 8 балів, із фізики у 2010 році - 9 балів. Тобто, абітурієнти із очевидно низьким рівнем знань до університетів цього року не потраплять", - наголосив Ігор Лікарчук.
"По-друге. Якщо в тих, хто склав тест з іспанської мови рівень мотивації та знань достатньо високий, то всі вони переходять поріг і отримують можливість стати студентом. Якби ми зберегли стару систему (124 бали), то цей поріг був би 10 балів і, відповідно, достатньо велика група знаючих абітурієнтів студентами не стала б. По-третє. Нова система може стати потужним мотиваційним чинником в контексті поліпшення підготовки до вступу в університети. Адже визначені "пороги" практично перекривають кількість тих, хто за законами тестології потрапляє до "відсотку вгадування", - підкреслив Лікарчук.
Разом з тим, директор Українського центру оцінювання якості освіти вкотре застеріг від спроб прогнозування результатів основної сесії ЗНО на основі даних пробного тестування, зауваживши, що такі прогнози не будуть точними.