Квіт: логіка реформ це децентралізація і дерегуляція
Логікою проведення реформи освіти є децентралізація і дерегуляція. На цьому наголосив міністр освіти і науки Сергій Квіт під час звіту Кабінету Міністрів, присвяченого 100 дням роботи уряду.
За його словами, зараз триває імплементація закону "Про вищу освіту".
"Це означає, що нам потрібно зробити нову ситуацію в освіті, це новий уклад, нове життя, стосунки, інша організація навчального процесу. І дуже часто виявляється, що автономії нам забагато і ми не знаємо, що з нею робити. У нас є вузи, які до цього готові, є такі які ми спонукаємо, кажемо, що міністерство не повинно наказувати", - зазначив міністр.
Він зазначив, що у цьому процесі відбуватиметься зменшення кількості вищих навчальних закладів і підвищення якості освіти.
"Ми йдемо до того, що наші університети будуть брендами. В перспективі у нас створяться університети світового класу, що будуть конкурентоздатними на міжнародній арені. Тобто автономія і якість є в центрі уваги реформування вищої освіти", - наголосив Квіт.
Міністр повідомив, що до кінця цього навчального року Акредитаційна комісія позбавить ліцензій кілька десятків навчальних закладів, які займаються продажем дипломів.
Також міністр освіти і науки зауважив, що кількасот ВНЗ вже перейшли в категорію професійної освіти, і відповідно, професійна освіта потребує нового закону, який вже розроблений і знаходиться на погодженні уряду.
Він повідомив, що до прийняття закону "Про вищу освіту" мережа професійної освіти складала близько 800 навчальних закладів, зараз їх 1200.
"Ми будемо створювати регіональні центри професійної освіти. Я передбачаю, що ми будемо мати їх кілька десятків", - сказав міністр освіти.
Він також зазначив, що зараз триває робота над законом про науково-технічну діяльність та базовим законом про освіту, який стосуватиметься всіх рівнів освіти.
"Протягом весни ці законопроекти будуть внесені до парламенту", - підсумував міністр освіти і науки Сергій Квіт.