Правильні відповіді з тестування з зарубіжної літератури |
Тест із зарубіжної літератури ЗНО-2008 № і зміст ТЗ Правильна відпо-відь (ключ) Відповідність завдань ви-могам програм, підручни-кам, посібникам, затвер-дженим МОНУ, академіч-ним довідковим виданням 1. Який з-поміж перелічених творів починається рядками: «Гнів оспівай, о богине, нащадка Пелея Ахілла згу-бний, що дуже багато ахеям лиха на-коїв…»? А «Іліада»; Б «Одіссея»; В «Божественна комедія»; Г «Енеїда». «Іліада» 1) Гомер. Іліада: Пер. Н.Ніщинського. 2) Програма зовнішнього незалежного оцінювання із зарубіжної літератури // Зовнішнє незалежне оці-нювання навчальних до-сягнень випускників зага-льноосвітніх навчальних закладів 2008 року / Схва-лено МОНУ, лист 1/11-8867 від 10.12.2007: Інфо-рмаційні матеріали (далі - ЗНО-2008). – К.: УЦОЯО, 2007. – С. 68-78. 2. До якого жанру належить твір, ге-рой якого виголосив: «Не думайте, що то з сваволі й гордощів мовчу я, – в грудях серце розривається, коли погляну на оцю ганьбу свою!»? А епічна поема; Б комедія; В трагедія; Г сонет. Трагедія 1) Есхіл. Прометей заку-тий: Пер. Бориса Тена. 2) Висоцька Н.Ю. та ін. Зарубіжна література: Підр. для 8 класу. – К.: Навчальна книга, 2004. - С. 17. 3) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 3. Який з-поміж запропонованих по-етичних фрагментів написаний гек-заметром? А «Так музики ж всякчас і знов! Щоб вірш твій завше був крилатий, щоб душу поривав – шукати нову бла-кить, нову любов»; Б «Аж моторошно робиться самому, коли згадаю праліс той заклятий, бір непрохідний в мороці страшному! Зі смертю лиш це можна порівняти. Та знову долю я знайшов щасливу, а як – про те ви будете читати»; В «Шукай людину скрізь: на бідному постої, у закутку нужди, й у пишно-му покої. Одна душа жива за сто Ка-аб дорожча! Чому ж ідеш до них? Шукай душі живої!» Г «Всяких людей надивився, міста їх і звичаї бачив, в морі ж багато біди і тілом зазнав, і душею, щоб і себе врятувать, і друзів додому вернути». «Всяких людей надивився, міста їх і звичаї бачив, в морі ж багато біди і тілом за-знав, і душею, щоб і себе вря-тувать, і друзів додому верну-ти». 1) Шалагінов Б. Б. Зару-біжна література: Підр. для 9 класу. – К.: Вежа, 2001. – С. 11. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 4. Визначте рядок, де постійний епі-тет ужито правильно: велемудрий Оді-ссей 1) Шалагінов Б. Б. За-рубіжна література: 1 2 А шоломосяйний Одіссей; Б прудконогий Одіссей; В велемудрий Одіссей; Г ніжний Одіссей. Підр. для 9 класу. – К.: Вежа, 2001. – С. 14. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 5. Який з-поміж названих персонажів вважається «вічним образом»? А Харон; Б Агамемнон; В Ахілл; Г Прометей. Прометей 1) Літературознавчий сло-вник-довідник: За ред. Р.Т.Гром’яка та ін. – К.: Академія, 1997. – С. 138. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 6. Яка історична подія лягла в основу «Пісні про Роланда»? А похід іспанців у мавританські зем-лі; Б похід маврів у іспанські землі; В похід іспанців у франкські землі; Г похід франків у іспанські землі. похід франків у іспанські землі 1) «Пісня про Роланда» // Від античності до класи-цизму: Хрестоматія-посібник для 8 класу: Упор. Ковбасенко Ю. І. та ін. – К.: УАВЗЛ, 2001/2003. – С. 146. 2) Шалагінов Б. Б. Зару-біжна література: Підр. для 9 класу. – К.: Вежа, 2001. – С. 44-45. 3) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 7. Яка з перелічених тем є провідною в «Пісні про Роланда»? А боротьба за руку і серце чарівної дами; Б боротьба за зачаровані скарби; В боротьба за рідну віру; Г боротьба проти злих сил природи. боротьба за рід-ну віру 1) Від античності до кла-сицизму: Хрестоматія-посібник для 8 класу: Упор. Ковбасенко Ю. І. та ін. – К.: УАВЗЛ, 2001/2003. – С. 146, 305. 2) Шалагінов Б. Б. Зару-біжна література: Підр. для 9 класу. – К.: Вежа, 2001. – С. 44-45. 3) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 8. Хто додав епітет «божественна» до первісної назви («Комедія») поеми Данте? А Мольєр; Б Боккаччо; В Шіллер; Г Вольтер. Боккаччо 1) Данте Аліг’єрі // Украї-нська літературна енцик-лопедія. – Т.2. – К.: УРЕ, 1990. – С. 15. 2) Шалагінов Б. Б. Зару-біжна література: Підр. для 9 класу. – К.: Вежа, 2001. – С.52. ЗНО-2008. – К.: УЦОЯО, 2007. – С. 68-78. 9. Який з-поміж запропонованих по-етичних фрагментів написаний тер-циною? А «Немов кадило, цвіт димує в ти-шині, і серце скрипки десь тремкоче стоголосне. Меланхолійний вальс та очманіння млосне, як вівтар, небеса високі і смутні»; Б «І юних, і старих – всіх поглинає час, і невеликий нам дається днів за- «Я вже стояв під самою горою, коли пантера бистра, розшалі-ла, із шкурою плямистою, ря-бою, мене в мо-єму русі зупи-нила. Прогнать її – було і ду- 1) Шалагінов Б. Б. Зару-біжна література: Підр. для 9 класу. – К.: Вежа, 2001. – С. 52. 2) Від античності до кла-сицизму: Хрестоматія-посібник для 8 класу: Упор. Ковбасенко Ю. І. та ін. – К.: УАВЗЛ, 2001/2003. – С. 228. 3) ЗНО-2008. – К.: УЦО- 3 пас. Ніщо не вічне тут: ми підемо так само, як ті, що вже пішли й що при-йдуть після нас»; В «Я вже стояв під самою горою, ко-ли пантера бистра, розшаліла, із шкурою плямистою, рябою, мене в моєму русі зупинила. Прогнать її – було і думать годі, і далі йти зроби-лося несила»; Г «Несіть мене звідсіль, вагони і фре-гати! Тут обертаються всі людські сльози в твань! Чи правда, що не раз печальний дух Агати говорить: поки-дай світ злочину й страждань? Несіть мене звідсіль, вагони і фрегати!». мать годі, і далі йти зробилося несила» ЯО, 2007. – С. 68-78. 10. Кому з перелічених поетів нале-жать ці рядки: «У кого кожний день в запасі півкоржа. У кого свій садок і хата не чужа, хто в рабстві не ро-дивсь і сам рабів не має, у того світ-лий зір і радісна душа»? А Данте; Б Вергілій; В Петрарка; Г Омар Хайям. Омар Хайям 1) Висоцька Н.Ю. та ін. Зарубіжна література: Підр. для 8 класу. – К.: Навчальна книга, 2004. - С. 62. 2) Від античності до кла-сицизму: Хрестоматія-посібник для 8 класу: Упор. Ковбасенко Ю. І. та ін. – К.: УАВЗЛ, 2001/2003. – С. 220. 3) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 11. Який з-поміж запропонованих поетичних фрагментів належить до жанру рубаї? А «Скажено хлюпали припливи оке-анські, а я, колись глухий, як мозок дітвори, все за водою плив! І заколот гігантський зняли півострови, прос-тори і вітри»; Б «Відходив день, і всі земні тварини звільняв вечірній присмерк від уто-ми; і тільки я, на всій землі єдиний, вів боротьбу самотнього сіроми з до-рогою, а водночас з журбою, про що й скажу, в правдивості свідомий»; В «В твоєму погляді – і присмерк, і світання, як вечір грозовий, прино-сиш аромат. Німим стає герой з твого причарування, і сміливішає дитина во сто крат»; Г «І юних, і старих – всіх поглинає час, і невеликий нам дається днів за-пас. Ніщо не вічне тут: ми підемо так само, як ті, що вже пішли й що при-йдуть після нас». «І юних, і старих – всіх поглинає час, і невеликий нам дається днів запас. Ніщо не вічне тут: ми підемо так само, як ті, що вже пішли й що при-йдуть після нас» 1) Висоцька Н.Ю. та ін. Зарубіжна література: Підр. для 8 класу. – К.: Навчальна книга, 2004. - С. 62. 2) Від античності до кла-сицизму: Хрестоматія-посібник для 8 класу: Упор. Ковбасенко Ю. І. та ін. – К.: УАВЗЛ, 2001/2003. – С. 220. 3) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 12. Хто з перелічених героїнь є пер- Офелія 1) Шекспір В. Гамлет 4 сонажем твору літератури Відро-дження? А Лорелея; Б Гретхен; В Пенелопа; Г Офелія. (будь-яке видання). 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 13. Хто з літературних персонажів прагнув у світі «зло знищити, безза-коння скасувати, сваволю впинити, помилки виправити»? А Роланд; Б Дон Кіхот; В Гамлет; Г Санчо Панса. Дон Кіхот 1) Сервантес М. Дон Кі-хот. – Ч.І. – Р.2: Пер. М.Лукаша. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 14. По скільки рядків мають строфи, з який складається цей вірш: «Де по-гляд ніжний, де чарівний вид; де по-стать горда, де струнка постава, де мова та бентежна й величава, що за-вдає негідникові встид? Де сміх, що жалить того, хто набрид? Де та душа, що, мов зоря яскрава, висока й гідна владарського права, небесний нам осяяла блакит? Я вами дихаю, для вас палаю, я народивсь для вашого єства, без вас мені нема й не треба раю; як радість відійшла моя жива, в словах надію я плекав безкраю, та вітер по-розвіював слова»? А 2+3+3+2; Б 4+4+3+3; В 3+3+4+4; Г 4+4+4+2. 4+4+3+3 (сонет) 1) Літературознавчий сло-вник-довідник: За ред. Р.Т.Гром’яка та ін. – К.: Академія, 1997. – С. 648-650. 2) Від античності до кла-сицизму: Хрестоматія-посібник для 8 класу: Упор. Ковбасенко Ю. І. та ін. – К.: УАВЗЛ, 2003. – С. 310. 3) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 15. Кого Гамлет називає “літописця-ми століть”? А історіографів; Б акторів; В королів; Г могильників. акторів 1) Шекспір В. Гамлет, дія 2, сцена 2 (будь-яке ви-дання). 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 16. Якому літературному напряму були притаманні: прагнення вразити читача, пишна метафоричність, під-креслена схильність до контрасту й антитези? А романтизму; Б символізму; В бароко; Г реалізму. бароко 1) Літературознавчий сло-вник-довідник: За ред. Р.Т.Гром’яка та ін. – К.: Академія, 1997. – С. 138. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 79-80. 2) Шалагінов Б. Б. Зару-біжна література: Підр. для 9 класу. – К.: Вежа, 2001. – С.84. ЗНО-2008. – К.: УЦОЯО, 2007. – С. 68-78. 17. Що означає слово “класицизм” у зразковий 1) Літературознавчий сло- 5 перекладі з латини? А правильний; Б гармонійний; В зразковий; Г урівноважений. вник-довідник: За ред. Р.Т.Гром’яка та ін. – К.: Академія, 1997. – С. 353-354. 2) Шалагінов Б. Б. Зару-біжна література: Підр. для 9 класу. – К.: Вежа, 2001. – С.92-93. 3) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 18. Мистецтво якої доби представни-ки класицизму вважали взірцем ху-дожньої досконалості? А бароко; Б античності; В Відродження; Г Середньовіччя. античності 1) Літературознавчий сло-вник-довідник: За ред. Р.Т.Гром’яка та ін. – К.: Академія, 1997. – С. 353-354. 2) Шалагінов Б. Б. Зару-біжна література: Підр. для 9 класу. – К.: Вежа, 2001. – С.92-93. 3) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 19. Визначте літературний напрям, представникам якого адресована по-рада: «Сюжет високий ви обрали чи жартливий – уму коритися повинні завжди співи, бо римі з розумом не слід ворогувать. Вона – невільниця і мусить послух мать»? А реалізм; Б романтизм; В бароко; Г класицизм. класицизм 1) Літературознавчий сло-вник-довідник: За ред. Р.Т.Гром’яка та ін. – К.: Академія, 1997. – С. 353-354. 2) Шалагінов Б. Б. Зару-біжна література: Підр. для 9 класу. – К.: Вежа, 2001. – С.92-93. 3) Від античності до кла-сицизму: Хрестоматія-посібник для 8 класу: Упор. Ковбасенко Ю. І. та ін. – К.: УАВЗЛ, 2001/2003. – С. 638-644. 4) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 20. У якому рядку перелічені пись-менники доби Просвітництва? А Шіллер, Гете, Гюго; Б Шіллер, Гете, Мольєр; В Шіллер, Гете, Вольтер; Г Шіллер, Гете, Буало. Шіллер, Гете, Вольтер 1) Шалагінов Б. Б. Зару-біжна література: Підр. для 9 класу. – К.: Вежа, 2001. – С.102-145. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 21. Герой якого твору виголошує фразу, яка стала крилатою: «Теорія завжди, мій друже, сіра, а древо жиз-ні – золоте»? А «Фауст»; Б «Божественна комедія»; В «Гамлет»; Г «Пісня про Роланда». «Фауст» 1) Гете Й.В. Фауст. – Ч. І: Пер. М.Лукаша. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 22. У якому творі літератури ХХ ст. є відлуння образу Мефістофеля з тра-гедії «Фауст»? «Майстер і Мар-гарита» 1) Булгаков М. Майстер і Маргарита (будь-яке ви-дання). 2) Волощук Є. В. Зарубі- 6 А «Старий і море»; Б «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»; В «Чума»; Г «Майстер і Маргарита». жна література: Підр. для 11 класу. – К.: Ґенеза, 2004. – С. 243. 3) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 23. Який з-поміж названих персона-жів вважається «вічним образом»? А Санчо Панса; Б Гектор; В Журден; Г Фауст. Фауст 1) Літературознавчий сло-вник-довідник: За ред. Р.Т.Гром’яка та ін. – К.: Академія, 1997. – С. 138. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 24. Укажіть рядок із характерною ознакою романтизму: А широке використання звукопису, навіювання певного настрою; Б суворе дотримання чітких правил і норм; В наявність мотивів світової скорбо-ти; Г відмова від усталених норм, не-стримне експериментаторство. наявність моти-вів світової ско-рботи 1) Літературознавчий сло-вник-довідник: За ред. Р.Т.Гром’яка та ін. – К.: Академія, 1997. – С. 612-615. 2) Шалагінов Б. Б. Зару-біжна література: Підр. для 9 класу. – К.: Вежа, 2001. – С. 146-150. 3) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 25. Яка характерна риса романтизму втілена у вірші Гейне «Не знаю, що стало зо мною…»? А наявність байронічного героя; Б наявність фольклорного персона-жа; В наявність мотиву романтичного бунту; Г наявність мотиву самотності. наявність фоль-клорного персо-нажа 1) Шалагінов Б. Б. Зару-біжна література: Підр. для 9 класу. – К.: Вежа, 2001. – С. 181-182. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 26. Яка з перелічених рис романтиз-му втілена в «Крихітці Цахесі» Гоф-мана? А наявність головного героя – по-хмурого одинака із загадковим мину-лим; Б протиставлення двох світів: філіс-терів та ентузіастів; В провідна роль мотивів національ-ної туги; Г домінування мотивів світової скор-боти. протиставлення двох світів: філі-стерів та ентузі-астів 1) Висоцька Н.Ю. та ін. Зарубіжна література: Підр. для 8 класу. – К.: Навчальна книга, 2004. - С. 236. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 27. Визначте автора твору, де є такий портрет-гротеск: «Голова в потвори глибоко запала між плечима, на спині виріс горб, як гарбуз, а зразу ж від грудей звисали тонкі, немов ліщинові палички, ноги, тож весь він був схо-жий на роздвоєну редьку»? А Байрон; Б Гофман; Гофман 1) Гофман Е.Т.А. Крихіт-ка Цахес: Пер. С.Сакидона. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 7 В Пушкін; Г Лермонтов. 28. Прочитайте твердження і дайте відповідь на запитання: 1. Письменники-романтики ігнорува-ли національний колорит й орієнту-валися на зразки античного мистецт-ва. 2. Письменники-романтики викорис-товували фольклорні мотиви. А правильним є перше твердження; Б правильним є друге твердження; В правильними є обидва твердження;Г обидва твердження є неправильни-ми. правильним є друге тверджен-ня (письменни-ки-романтики використовували фольклорні мо-тиви) 1) Літературознавчий сло-вник-довідник: За ред. Р.Т.Гром’яка та ін. – К.: Академія, 1997. – С. 612-615. 2) Шалагінов Б. Б. Зару-біжна література: Підр. для 9 класу. – К.: Вежа, 2001. – С. 146-150. 3) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 29. Хто є автором цього вірша: «Ве-ликі та німі Гиреїв двір і сад! По ґан-ках, що мели покірних баш тюрбани, через потуги трон і любощів дивани літає сарана, повзе холодний гад. По-вився темний плющ і дикий виноград по вікнах, по стіні подобою альтани; «руїна» – пише тут на мурах гість незнаний, як Валтасарові, на віковіч-ний згад. А в залі ще стоїть окраса мармурова: гарему то фонтан. Сльоза його перлова спадає по сльозі і про-мовля щомить: “О де ви, де тепер, любов, могуття й славо, що мали у віках сіяти величаво? Ганьба! Немає вас, а джерело дзвенить”»? А Пушкін; Б Лермонтов; В Гейне; Г Міцкевич. Міцкевич 1) Міцкевич А. Кримські сонети: Пер. М.Рильського. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 30. Укажіть рядок із характерними ознаками реалізму: А наявність героя – носія однієї до-мінуючої пристрасті; Б порушення всіх норм і правил, ге-рой – самотній бунтівник; В правдоподібне зображення життя людини та суспільства, аналіз законів суспільного розвитку; Г настанова на музичність і нечіт-кість сенсу фрази, широке викорис-тання звукопису, навіювання певного настрою. правдоподібне зображення життя людини та суспільства, аналіз законів суспільного роз-витку 1) Літературознавчий сло-вник-довідник: За ред. Р.Т.Гром’яка та ін. – К.: Академія, 1997. – С. 584-585. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 31. Що складає основу сюжету повіс-ті “Мертві душі”? А історія життя шахрая Чичикова; Б подорож Чичикова російською шахрайська опе-рація з купівлі “мертвих душ” 1) Гоголь М. Мертві душі (будь-яке видання). 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 8 провінцією; В знайомство героя з поміщиками, чиновниками; Г шахрайська операція з купівлі “ме-ртвих душ”. 32. Яким зображує Гобсека Бальзак? А служником золота і водночас філо-софом, що провидів потаємну суть буржуазного суспільства; Б жалюгідним скнарою, що не вміє дотримувати слова і цінує лише при-бутки; В злим генієм, позбавленим почуття справедливості; Г доброчинцем, який позичає гроші під низькі проценти і цим допомагає клієнтам. служником зо-лота і водночас філософом, що провидів потає-мну суть буржу-азного суспільс-тва 1) Пронкевич О. М. Зару-біжна література: Підр. для 10 класу. – К.: Зодіак-Еко, 2004. – С. 89-90. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 33. Визначте провідну думку повісті “Гобсек”: А світом правлять гроші, адже за них можна придбати практично все; Б влада грошей навіть непересічну людину перетворює на вексель, ав-томат; В золото приносить владу та доста-ток, тому його накопичення є шля-хом до незалежності; Г золото є «душею» капіталістичного суспільства. влада грошей навіть непересі-чну людину пе-ретворює на ве-ксель, автомат 1) Пронкевич О. М. Зару-біжна література: Підр. для 10 класу. – К.: Зодіак-Еко, 2004. – С. 86-87, 89-90. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 34. Що є головною причиною злочи-ну Родіона Раскольникова? А прагнення до збагачення шляхом привласнення майна старої лихварки;Б задоволення почуття помсти за злиденне життя та постійні прини-ження; В намагання перешкодити шлюбу «за розрахунком» сестри Дуні з Лужи-ним, якого вона не кохала; Г спроба перевірити теорію на прак-тиці. спроба переві-рити теорію на практиці 1) Пронкевич О. М. Зару-біжна література: Підр. для 10 класу. – К.: Зодіак-Еко, 2004. – С. 175-176. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 35. У якому творі висловлено думку: «Розкрити себе і втаїти митця – цього прагне мистецтво»? А «Анна Кареніна»; Б «Війна і мир»; В «Злочин і кара»; Г «Портрет Доріана Грея». «Портрет Доріа-на Грея» 1) Уайльд О. Портрет До-ріана Грея.: Пер. Р.Доценка. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 36. Хто є автором рядків: «О Капітан! мій Капітан! Позаду путь трудна, всі бурі корабель здолав, і слава нам лу-на»? А Рембо; Вітмен 1) Вітмен В. О Капітан…: Пер. М.Стріхи. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 9 Б Вітмен; В Рільке; Г Бодлер. 37. Хто є автором рядків: «Я блиска-вицями роздерте небо знаю, прибої, течії, смеркання голубі, світанки, збуджені, мов голубині зграї, і те, що може лиш примаритись тобі»? А Бодлер; Б Верлен; В Рембо; Г Вітмен. Рембо 1) Рембо А. П’яний кора-бель: Пер. В.Ткаченка. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 38. Хто з поетів ХХ століття є авто-ром вірша, що починається словами: «Ось дерево звелось. О виростання! О спів Орфея! Співу повен слух. І змовкло все, та плине крізь мовчання новий початок, знак новий і рух…»? А Блок; Б Ахматова; В Рільке; Г Пастернак. Рільке 1) Рільке Р.М. Сонети до Орфея: Пер. М.Бажана. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 39. Що символізує червоний колір у фіналі вірша Аполлінера «Зарізана голубка й водограй»: «…Олеандри всі в крові і сонце ранене в траві на багрянистім горизонті»? А схильність поета до розгляду еко-логічних проблем; Б захоплення поета імпресіоністич-ним живописом; В співчуття поета до жертв кривавої війни; Г поетизацію краси природи шляхом оспівування палахкотіння заходу со-нця. співчуття поета до жертв крива-вої війни 1) Волощук Є. В. Зарубі-жна література: Підр. для 11 класу. – К.: Ґенеза, 2005. – С. 98-101. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 40. Що вважає М.Булгаков найгір-шою людською вадою, зображуючи єршалаїмський світ? А брехня; Б підлість; В боягузтво; Г жадібність. боягузтво 1) Волощук Є. В. Зарубі-жна література: Підр. для 11 класу. – К.: Ґенеза, 2004. – С. 244-246. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 41. Епіграфом до якого твору став вислів Даніеля Дефо: «Якщо вільно зобразити ув’язнення через інше ув’язнення, то й вільно зобразити будь-який реально існуючий предмет через щось зовсім неіснуюче»? А «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»; Б «Старий і море»; В «Перевтілення»; «Чума» 1) Камю А. Чума (будь-яке видання). ЗНО-2008. – К.: УЦОЯО, 2007. – С. 68-78. 10 Г «Чума». 42. Від твору якої літератури похо-дить назва оповідання Белля «Подо-рожній, коли ти прийдеш у Спа…»? А давньоримської; Б давньогрецької; В персько-таджицької; Г іспанської. давньогрецької 1) Волощук Є. В. Зарубі-жна література: Підр. для 11 класу. – К.: Ґенеза, 2004. – С.297-300. 2) Ковбасенко Ю.І., Ков-басенко Л.В. Зарубіжна література: Підр. для 7 класу. – К.: Грамота, 2007. – С. 273. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 43. Хто з героїв літератури ХХ ст. каже: «Людина створена не для пора-зки…, людину можна знищити, а здолати не можна»? А Ріє; Б Сантьяго; В Рамбер; Г безіменний герой «Подорожньо-го…». Сантьяго 1) Хемінгуей Е. Старий і море: Пер. В.Митрофанова. 2) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 44. У якому рядку перелічені пись-менники-постмодерністи? А Павич, Еко, Хемінгуей; Б Павич, Еко, Зюскінд; В Павич, Еко, Камю; Г Павич, Еко, Кафка. Павич, Еко, Зю-скінд 1) Від авангарду до пост-модернізму: Посібник-хрестоматія із зарубіжної літератури для 11 класу середніх навчальних за-кладів з українською мо-вою навчання (2-ге ви-дання, виправлене і допо-внене) / Упор. Ковбасенко Ю. І. та ін. – К.: Грамота, 2006. 2) Волощук Є. В. Зарубіжна література: Підр. для 11 класу. – К.: Ґенеза, 2004. 3) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78 45. Хто здійснив повний переклад поем «Іліада» і «Одіссея» українсь-кою мовою? А Микола Лукаш; Б Григорій Кочур; В Леонід Первомайський; Г Борис Тен. Борис Тен 1) Програма ЗНО-2008 із зарубіжної літератури (testportal.com.ua). 46. Установіть відповідність між письменниками та літературними жанрами, у яких вони досягли найбі-льших успіхів: 1 Петрарка; 2 Сервантес; 3 Мольєр; 4 Вергілій. А комедія; Б роман; В трагедія; Г сонет; Д епічна поема. Петрарка - со-нет; Сервантес - ро-ман; Мольєр - коме-дія; Вергілій - епічна поема 1) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 2) Програма ЗНО-2008 із зарубіжної літератури (testportal.com.ua). 11 47. Установіть відповідність між пер-сонажем і твором, де він діє: 1 Вагнер; 2 Гектор; 3 Лоре-лея; 4 Данте. А «Божественна коме-дія»; Б «Не знаю, що стало зо мною…»; В «Фауст»; Г «Малюк Цахес»; Д «Іліада». Вагнер - «Фа-уст»; Гектор - «Іліа-да»; Лорелея - «Не знаю, що стало зо мною…»; Данте - «Божес-твенна комедія» 1) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 2) Програма ЗНО-2008 із зарубіжної літератури (testportal.com.ua). 48. Установіть відповідність між лі-тературними творами та національ-ними літературами, до яких вони на-лежать: 1 «Подорожній, ко-ли ти прийдеш у Спа…»; 2 «Злочин і кара»; 3 «Альбатрос»; 4 «Старий і море». А французь-ка; Б російська; В італійська;Г німецька; Д американ-ська. «Подорожній…» - німецька; «Злочин і кара» - російська; «Альбатрос» - французька; «Старий і море» - американська 1) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 2) Програма ЗНО-2008 із зарубіжної літератури (testportal.com.ua). 49. Установіть відповідність між жа-нром і назвою твору: 1 трагедія; 2 комедія; 3 сонет; 4 епічна поема. А «Міщанин-шляхтич»; Б «Фауст»; В «Як не любов, то що це бути може…»; Г «Малюк Цахес»; Д «Пісня про Ролан-да». трагедія – «Фа-уст»; комедія – «Мі-щанин-шляхтич»; сонет – «Як не любов…»; епічна поема – «Пісня про Ро-ланда» 1) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 2) Програма ЗНО-2008 із зарубіжної літератури (testportal.com.ua). 50. Установіть відповідність між ти-пом літературного героя та літерату-рним напрямом (добою): 1 носій однієї доміну-ючої пристрасті, риси характеру; 2 незвичайна особис-тість, одинак зі страд-ницькою душею; 3 типовий представ-ник певного суспіль-ного прошарку, конк-ретної епохи; А Просві-тництво; Б реалізм; В роман-тизм; Г класи-цизм; Д бароко. носій однієї до-мінуючої при-страсті, риси ха-рактеру – класи-цизм; незвичайна осо-бистість, одинак зі страдницькою душею – роман-тизм; типовий пред-ставник певного суспільного прошарку – реа- 1) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 2) Програма ЗНО-2008 із зарубіжної літератури (testportal.com.ua). 12 4 природна людина, вихована за законами розуму та природи. лізм; природна люди-на, вихована за законами розуму та природи – Просвітництво 51. Установіть відповідність між по-етичними фрагментами та їх автора-ми: 1 «Природа – храм жи-вий, де символів ліси спостерігають нас і наші всі маршрути»; 2 «Себе я оспівую – просту, окрему особу, проте вживаю слово “Демократичність” і термін “Людський за-гал”»; 3 «Так музики ж всяк-час і знов! Щоб вірш твій завше був крила-тий, щоб душу поривав – шукати нову блакить, нову любов»; 4 «А чорне, біле Е, че-рвоне І, зелене У, синє О – про вас я нині б розповів: А – чорних мух корсет, довкола смітників кружляння їх прудке, дзижчання то-роплене». А Рільке; Б Бодлер; В Рембо; Г Вітмен; Д Вер-лен. «Природа – храм живий…» - Бод-лер; «Себе я оспі-вую…» - Віт-мен; «Так музики ж всякчас і знов…» - Вер-лен; «А чорне, біле Е…» - Рембо 1) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 2) Програма ЗНО-2008 із зарубіжної літератури (testportal.com.ua). 52. Установіть відповідність між на-звами віршів і прізвищами поетів: 1 «Визначення поезії»; 2 “Довкола жо-втий вечір ліг”; 3 «Весно, весно, без меж і без краю...»; 4 «А ви змогли б?». А Блок; Б Маяковський; В Ахматова; Г Пастернак; Д Рільке. «Визначення по-езії» - Пастер-нак; “Довкола жов-тий вечір ліг” – Ахматова; «Весно, вес-но…» - Блок; «А ви змогли б?» - Маяковсь-кий 1) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 2) Програма ЗНО-2008 із зарубіжної літератури (testportal.com.ua). 53. Установіть відповідність між пер-сонажем і автором твору: 1 Рамбер; 2 Сантьяго; 3 Пікерінг; 4 Берліоз. А Белль; Б Шоу; В Булгаков; Г Камю; Д Хемінгуей. Рамбер – Камю; Сантьяго – Хе-мінгуей; Пікерінг – Шоу; Берліоз-Булгаков 1) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 2) Програма ЗНО-2008 із зарубіжної літератури (testportal.com.ua). 54. Установіть відповідність між тво-ром і його жанром: «Прометей при-кутий» - траге- 1) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 13 1 «Прометей при-кутий»; 2 «Пігмаліон»; 3 «Собор Паризь-кої Богоматері»; 4 «Іліада». А епічна по-ема; Б історичний роман; В комедія; Г трагедія; Д сонет. дія; «Пігмаліон» - комедія; «Собор Паризь-кої Богоматері» - історичний ро-ман; «Іліада» - епічна поема 2) Програма ЗНО-2008 із зарубіжної літератури (testportal.com.ua). 55. Установіть відповідність між пер-сонажами та авторами творів: 1 Ріє; 2 Еней; 3 Ієшуа; 4 Раскольников. А Вергілій; Б Достоєвсь-кий; В Верлен; Г Камю; Д Булгаков. Ріє – Камю; Еней – Вергілій; Ієшуа – Булга-ков; Раскольников - Достоєвський 1) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 2) Програма ЗНО-2008 із зарубіжної літератури (testportal.com.ua). 56. Установіть послідовність виник-нення літературних напрямів: А експресіонізм; Б класицизм; В екзистенціалізм; Г романтизм. Класицизм; ро-мантизм; екс-пресіонізм; ек-зистенціалізм 1) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 2) Програма ЗНО-2008 із зарубіжної літератури (testportal.com.ua). 57. Установіть послідовність напи-сання творів: А «Собор Паризької Богоматері»; Б «Дон Кіхот»; В «Іліада»; Г «Анна Кареніна». «Іліада»; «Дон Кіхот»; «Собор Паризь-кої Богоматері»; «Анна Карені-на». 1) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 2) Програма ЗНО-2008 із зарубіжної літератури (testportal.com.ua). 58. Установіть послідовність напи-сання творів, де діють такі герої: А Рамбер; Б Сібіл Вейн; В Журден; Г Олів’єр. Олів’єр; Журден; Сібіл Вейн; Рамбер 1) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 2) Програма ЗНО-2008 із зарубіжної літератури (testportal.com.ua). 59. Установіть послідовність відвідин Чичиковим поміщиків: А Плюшкін; Б Манілов; В Собакевич; Г Коробочка. Манілов; Коробочка; Собакевич; Плюшкін 1) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 2) Програма ЗНО-2008 із зарубіжної літератури (testportal.com.ua). 60. Установіть послідовність напи-сання творів, що починаються таки- «Шукай людину скрізь…» (Омар 1) ЗНО-2008. – К.: УЦО-ЯО, 2007. – С. 68-78. 14 ми рядками: А «Стомившися, вже смерті я бла-гаю…»; Б «Шукай людину скрізь: на бідному постої, у закутку нужди, й у пишно-му покої…»; В «Під мостом Мірабо струмує Сена так і любов біжить у тебе в мене жу-рба і втіха крутнява шалена…»; Г «Найперше – музика у слові! Бери ж із розмірів такий, що плине, млис-тий і легкий, а не тяжить, немов за-кови…». Хайям); «Стомившися, вже смерті я благаю…» (В.Шекспір); «Найперше – музика у сло-ві!..» (П.Верлен); «Під мостом Мірабо струмує Сена…» (Гійом Аполлінер). 2) Програма ЗНО-2008 із зарубіжної літератури (testportal.com.ua). | |
|
Рекомендуємо інші новини
Всього коментарів: 0 | |